質問3:「子供が良い子になるように効果的なしつけの方法を教えてください」

質問3:「子供が良い子になるように効果的なしつけの方法を教えてください」

結論として、「良い子にするための効果的なしつけの方法」はタイミングが重要です。しつけに一生懸命な親御さんは、社会性を重視する傾向が強いです。親として、子どもを立派な人間に育てることが使命であり、子どもの幸せだと考えることが多いです。

ここで大切なのは、親が本当に子どもの味方であると、子ども自身が感じられるようにすることです。例えば、「この学校に入りましょう」「この職業につきましょう」「この会社に入りましょう」と早くに人生のレールを敷いてしまうと、子ども自身が「自分の生きる本来の目的」との相違に違和感を感じ、心の距離が広がり、重要な場面で話を聞いてもらえない関係になってしまいます。

では、しつけの種類について考えてみましょう。

  1. 生活のルール
    家庭運営をスムーズに行うために、共同生活のルールを守る力をしつけます。例えば、「帰宅時間を守る」「一緒に食事をする時間を決める」「寝る時間を守る」などです。

  2. 安全面のしつけ
    危険な環境や行為について、子どもが安全に生活できるようにしつけます。例えば、「人前で刃物を振り回してはいけない」「交通量の多い道に飛び出してはいけない」などです。

  3. 家族間のコミュニケーション
    家族間のコミュニケーションを円滑にし、信頼のある楽しい関係を築けるようにしつけます。例えば、家族で話す時間を大切にし、「家族で話すことは楽しいことだ」と感じられるようにすることが大事です。

  4. 社会のルール
    社会のルールを守り、他者に迷惑をかけないようにしつけます。例えば、「電車のシートに土足で乗らない」「夜中に大きな音を出さない」など、人に迷惑をかける言動を教えます。

しつけのメリットは、社会のルールを守ることで立派な社会人になり、どこに出ても自信を持てる子どもに育つことです。例えば、「きちんと挨拶をする」「感謝の気持ちを伝える」「嘘をつかない」「乱暴に振る舞わない」などのスキルを身につけさせることで、社会性が育ちます。

しかし、しつけにはデメリットもあります。突出した才能を持つ子は、しつけによって本来の才能から遠ざかる可能性があり、自分が何をしたいのかわからなくなることがあります。例えば、「親の思い通りにいかない子どもの言動」を叱ることで、その才能が抑えられてしまうことがあります。ですから、親は口出しを最小限にし、静かに見守ることが重要です。

火地風水4元素の15色の才能

小さいうちは才能が短所として現れることが多いです。ここでは火地風水4元素の15色の才能を説明します。

  • 火元素の才能の芽

    • 赤色の短所: 人を助ける子は、幼少期に乱暴な振る舞いをします。

    • オレンジ色の短所: 自己表現する子は、幼少期に他者の批判や意地悪をします。

    • 黄色の短所: 創造性がある子は、幼少期に忘れ物が多いです。

  • 風元素の才能の芽

    • 黄緑色の短所: 人を楽しませる子は、幼少期に嘘をついたり、いい加減な行動をします。

    • 緑色の短所: 責任感が強い子は、幼少期に優柔不断です。

    • 水色の短所: 遠くまで旅する子は、幼少期に臆病です。

    • 青色の短所:論理的な子は幼少期に屁理屈を言います。

  • 水元素の才能の芽

    • 紫色の短所: 直感力に優れる子は、奇異な言動をします。

    • ピンク色の短所: 人を愛する子は、幼少期に甘えん坊です。

    • 薄橙色の短所:共感力の強い子は引っ込み思案です。

  • 地元素の才能の芽

    • 黄土色の短所: 経済力がある子は、幼少期に欲張りです。

    • 茶色の短所: 包容力がある子は、怠け者です。

    • 灰色の短所:社会性のある子は内向的です。

  • 陰陽の才能の芽

    • 黒色の短所: 科学の才能がある子は、変な実験を繰り返します。

    • 白色の短所: 博愛の才能がある子は、幼少期に心が狭いです。

才能の芽を見守ることの大切さ
子どもは成長の過程で短所が才能の芽として現れることが多いです。例えば、赤色の才能を持つ子は、人を助けるようになりますが、幼少期には乱暴な振る舞いをすることがあります。これは、力加減や実験の過程で生じるものです。タイミングを間違えて叱ると、暴力的な大人に育ってしまいます。他にも、青色の才能を持つ子が屁理屈を言うのは、論理的思考を鍛えているからです。こうした才能の芽を親が理解し、見守ることが重要です。

結論
子どもをありのままに愛し、しつけのタイミングを見極めて、常に子どもの味方である姿勢を忘れないことが大切です。

Question 3: “Please tell me effective methods for disciplining children to become good kids.”

In conclusion, the key to effective discipline is timing. Parents who are diligent about discipline often place a strong emphasis on social skills. As parents, there is a common belief that raising children to be exemplary individuals is both a mission and a way to ensure their happiness.

What is crucial here is that children genuinely feel that their parents are on their side. For instance, if parents quickly set the course for their children’s lives by deciding things like “Let’s get into this school,” “Let’s pursue this career,” or “Let’s join this company,” children may feel a disconnect from their own “true purpose in life,” which can widen the emotional gap and lead to a relationship where they don’t listen to their parents during important moments.

Let’s consider the types of discipline.

Rules of Daily Life Discipline involves teaching children to follow rules for smooth household management. For example, adhering to “bedtime,” “mealtime,” and “curfew” rules.

Safety Discipline Discipline involves ensuring that children can live safely by avoiding dangerous environments and behaviors. For instance, “Don’t wield knives in public” and “Don’t run into busy roads.”

Family Communication Discipline involves fostering smooth family communication and building a trusting and enjoyable relationship. For example, valuing family time and helping children see family conversations as enjoyable.

Social Rules Discipline involves teaching children to follow social norms and avoid inconveniencing others. For instance, “Don’t put your feet on public transport seats” and “Don’t make loud noises at night.”

Benefits of Discipline The benefits of discipline include raising children who become confident members of society by following rules. For example, teaching skills like “proper greetings,” “expressing gratitude,” “avoiding lies,” and “not behaving aggressively” helps develop social skills.

However, there are also drawbacks to discipline. Children with outstanding talents might move away from their inherent abilities due to strict discipline and may lose sight of what they truly want to do. For instance, scolding a child for not meeting parental expectations might suppress their talents. Therefore, it’s important for parents to minimize interference and observe quietly.

Fire, Earth, Water, and Wind Elements of 15 colors Talents

Talents often manifest as shortcomings in early childhood. Here’s an explanation of the 15 talents of the Fire, Earth, Water, and Wind Elements.

[Fire Element Talents]

  • Red Shortcoming: Children who help others might exhibit rough behavior in early childhood.

  • Orange Shortcoming: Children who express themselves may criticize or be mean to others in early childhood.

  • Yellow Shortcoming: Creative children might frequently forget things in early childhood.

[Wind Element Talents]

  • Yellow-Green Shortcoming: Children who entertain others might lie or act carelessly in early childhood.

  • Green Shortcoming: Responsible children might be indecisive in early childhood.

  • Light Blue Shortcoming: Children who travel far might be timid in early childhood.

  • Blue Shortcoming: Logical children are argumentative at an early age

    [Water Element Talents]

  • Purple Shortcoming: Children with strong intuition might display strange behavior.

  • Pink Shortcoming: Loving children might be overly dependent in early childhood.

  • Light Orange Shortcoming: Children with strong empathy tend to be shy.

    [Earth Element Talents]

  • Beige Shortcoming: Children with economic skills might be greedy in early childhood.

  • Brown Shortcoming: Children with nurturing abilities might be lazy.

  • Grey Shortcoming: Social children are introverts

    [Yin-Yang Talents]

  • Black Shortcoming: Children with scientific talents might repeatedly conduct strange experiments.

  • White Shortcoming: Children with humanitarian talents might have a narrow mind in early childhood.

The Importance of Observing Talents Children’s shortcomings often appear as early signs of their talents during their growth. For example, children with red talents might help others but show rough behavior in early childhood. This may arise from the process of adjusting their strength and experimentation. Scolding them at the wrong time might lead to violent behavior as adults. Similarly, a child with blue talents may argue as they are developing logical thinking. Understanding and observing these early signs of talent is crucial for parents.

Conclusion It is important to love children as they are, recognize the timing for discipline, and maintain a stance of always being on their side.